Najczęściej Popełniane Błędy W Content Marketingu

Dobry content marketing to po prostu kampania, która ma za zadanie podbić serca naszych odbiorców. Co jednak w sytuacji, gdy wydaje nam się, że wygrywamy poszczególne bitwy, ale ostatecznie całe przedsięwzięcie zakończone zostaje porażką? 

Może się tak dziać z kilku powodów:

💡 braku wytrwałości w planowaniu i stosowanie chaotycznych zmian

💡 nie doprecyzowaniu do jakiej grupy odbiorców chcemy trafić

💡 stosowaniu treści w monotonny sposób

💡 agresywnym wciskaniu usług lub produktów

💡 niewyróżniających się kreacji

Po pierwsze – brak przemyślanej strategii 

Działania reklamowe powinny być kierowane w skoordynowany sposób i określały dokładnie, co chcemy osiągnąć. Chodzi o zwiększenie sprzedaży jednej usługi czy zbudowanie aktywnej społeczności? Nagłe zmiany w trakcie realizacji strategii mogą zburzyć “lejek sprzedażowy”, który tak misternie skonstruowaliśmy.

Po drugie – niesprecyzowana grupa docelowa 

Zastanów się, kim dokładnie jest Twój odbiorca – ile ma lat, jakie wykształcenie, pochodzenie, gdzie mieszka, co może go zainteresować oraz jakie ma możliwości finansowe. Wiele kampanii opiera się na treściach, które nawet jeśli są bardzo dobre, to docierają do kompletnie innej publiczności niż właściwy klient. Należy unikać prób dotarcia do wszystkich jednocześnie, a zamiast tego, skupić się na konkretnej “personie”.

Po trzecie – monotonia przekazu 

O dobrych treściach już wspomnieliśmy i tutaj powinno się dodatkowo zaznaczyć, że należy je różnicować! Choćbyśmy mieli niezliczoną ilość pięknych zdjęć przedstawiających, starannie skomponowane dania, to jednak powiedzmy sobie szczerze, ale przejedzą się naszym odbiorcom prawdopodobnie po kilku pierwszych. Produkt można przedstawić na nieskończoną (prawie) ilość sposób, dlatego przełamuj schematy – stosuj zdjęcia, grafiki i filmy oraz różne formaty reklamowe.

Po czwarte – nachalna sprzedaż 4

Tak, w content marketingu chodzi o sprzedaż, ale aby ją osiągnąć, należy unikać typowo sprzedażowych treści! Oksymoron? Jeśli tworzysz wpis na bloga, nie skupiaj się na tym, by jak najlepiej zareklamować swój produkt. Zamiast tego przekaż odbiorcy wartościową informację, której potrzebuje. Skoro firma dobrze zna na danym temacie, warto sprawdzić co więcej ma do zaoferowania.

Po piąte – nudny content 5

Internet jest mocno przesycony w kółko powtarzającymi się treściami, dlatego znajdź w sobie odwagę na podejmowanie nowych tematów. Wyznaczanie trendów nie jest takie proste, ale warto przynajmniej próbować – śledź nowinki, eksperymentuj i wywołuj jakieś emocje! Kreacje reklamowe, które mogą wydawać się “trudniejsze”, albo po prostu odważne i na czasie, pozwalają Twojej marce na dłużej zapaść w pamięci odbiorców.

Na koniec pamiętaj, aby analizować treści! Może się to wydawać oczywiste, ale nie każdy to robi. Dzięki dokładnej obserwacji swoich sukcesów i porażek będziesz mógł określić, który typ contentu cieszy się zainteresowaniem, a z którego zrezygnować.